۲۰ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۵۹

اسکندریان:

همایش نوگلان حسینی باعث تقویت فرهنگ عاشورایی می شود

همایش نوگلان حسینی باعث تقویت فرهنگ عاشورایی می شود

اهواز ـ خبرگزاری مهر : مدیر فرهنگی سازمان دانش آموزی کشور گفت : همایش نوگلان حسینی باعث تقویت فرهنگ عاشورایی میان دانش آموزان می شود.

داوود اسکندریان در حاشیه همایش استانی نوگلان حسینی که در تالار فرهنگ سازمان دانش آموزی استان برگزار شده بود در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این مطلب افزود: اشکالی که در همایش نوگلان حسینی وجود دارد و مطرح است این است که جشنواره نوگلان در سطح استان باقی می ماند و برگزیده های استانی به جشنواره کشوری دعوت نمی شوند که با نشست هایی که خواهیم داشت امیدوار هستیم که جشنواره کشوری نیز برگزار شده و از برترین های استانها دعوت شود.

اسکندریان یادآور شد: در نشست های مختلف با تاکید بر اینکه دانش آموزان نیز به هیئت های مذهبی ورود پیدا کنند و حضور پررنگ تری داشته باشند و همچنین برای آشنایی دانش آموزان با مبحث سرود های مذهبی، جذب دانش آموزان به سمت مداحی و آشنایی دانش آموزان با اهل بیت عصمت و طهارت اقدام به برگزاری همایش نوگلان حسینی در سطح کشور کرده ایم.

وی تصریح کرد: اگر دانش آموزان را بتوانیم خوب جهت دهیم و با مطالب واقعی در ارتباط با شناخت اهل بیت آشنا کنیم می توانیم آنها را از بعد فرهنگی به سمت فرهنگ عاشورایی سوق دهیم.

مدیر فرهنگی سازمان دانش آموزی کشور گفت: اگر این فرهنگ سازی واقعاً میان دانش آموزان ترویج داده شود رفتار و اخلاق دانش آموزان برای مبارزه با تهاجم فرهنگی تضمین می شود. همچنین این فرهنگ سازی در سلامت روحی و جسمی دانش آموزان نیز تاثیر خواهد گذاشت که مطمئنا با این فضای موجود در کشور و توسعه رسانه های دیجیتال و اصحاب رسانه برگزاری این همایش و برنامه هایی از این حیث به عنوان یک حرکت تضمین شده ای خواهد بود که در تربیت صحیح دانش آموزان نیز موثر خواهد بود.
 

کد خبر 2193678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha